marți, 28 iulie 2015

Adevăruri cu lehamite

N-aș fi bănuit vreodată că voi ajunge să-mi fie râsul atât de natural si lejer. După ce ani de zile am făcut cută în frunte privind lumea îndoielnic (ok și din cauza faptului că nu suport lumina, dar na...) azi îi zâmbesc încrezător. Nu că m-aș considera superioară (e drept că-s și arogantă) ci pentru că reușesc să înțeleg...cam tot ce e de înțeles. Și aleg să zâmbesc.

Am citit zilele trecute un articol prea feminin despre niște rahaturi care se presupune că te fac specială  odată cu mirobolanta vârstă de 30 de ani. Mă enervează tâmpeniile astea feministe menite să mă facă mai confortabilă cu vârsta mea. Da, am 30 de ani. Mai bătrână decât păsăricile de 25, mai experimentată decât cele de 27 și mai împăcată cu viața mea.

DAAAR asta nu datorită căcaturilor motivaționale sau a faptului că nu-mi arăt vârsta. Că nu te pocnește niciun zen între ochi odată ce ai împlinit un număr de ani. Ci pur și simplu ai avut mai mult timp la dispoziție să trăiești. Este logică pură dragelor și chiar dragilor.

Aș vrea să fiu heităriță și să scriu despre chestiile care mă fac pe mine mai șmecheră acum, ajunsă la anii ăia ce se vor a fi cei mai frumoși din viața-mi, însă... nu-i chiar așa. Și la 20 de ani e faină viața. Și la 25 și la 29. Și..surpriză, la 30 nu se moare, așa cum credeam când aveam 14.

La 30 de ani...te doare în cur. La figurat, că la propriu...e nasol. La 30 de ani, în cazurile ideale (că idealizăm de dragul poeziei) se presupune că ai trăit niște chestii și ai mușcat puțin din țărână. Deci nu ești mai deșteaptă pentru că îți cade inteligența din pom, ci ești doar dacă transpiri în metrou citind o carte, muncind la birou minim 8 ore, ținând ochii deschiși și urechile pe recepție. Bătrânețea nu aduce înțelepciune chiar în toate cazurile.

Voința și ambiția și munca la pătrat aduc înțelepciunea. Și chiar greșelile. Lecțiile alea pe care le înveți dând cu capul de podeaua din baie și întrebându-te “de ce mi se întâmplă mie asta, sunt un om corect, nu merit…”. Ba meriți. Și cât ai să visezi destine, suflete pereche, karma, noroc, soartă….sau alte bomboane de pe alte colive…o să ți-o cam iei în freză :)

Viața e atââât de simplă, oricât de grea ți s-ar părea ție de fapt. Trebuie doar să-ți pui imaginația la contribuție. Să vezi cu ochii minții cel mai negru scenariu și să te ferești de el.

Ah…și să lupți. Da’ lupta-i bună, antrenează demonii ăia din creierașu-ți.

Bun. Și ai ajuns la 30 de ani (când oi avea mai mulți v-oi spune cum e) și zâmbești. Nu te mai interesează musai cum se uită lumea la tine ci te interesează cum te uiți tu la ea. Sper din suflet că o privești fiind elegantă, îngrijită, cu sufletul“ (ăla din creier) intact.

Realizezi muuult mai repede ce îți place și ce nu-ți place, ce ți se cuvine și ce nu ți se cuvine, ce meriți și ce nu meriți. Realizezi muuult mai repede care sunt șansele de eșec și prefer să nu visezi la cai verzi pe pereți (erau frumoși la 23, desenați pe peretele lui gagică-tu, dar acum…îi vrei pe ăia din manej) și să nu începi bătălii nesemnificative.

Ah…și…mai e ceva. La 30 te întrebi mereu ce câștigi? Că…așa e logic. Dacă am exista de dragul inorogilor și-al curcubeelor...n-ar mai exista evoluție.

Deci…înainte să te arunci cu capul înainte lăudându-te că ești curajoasă și spontană și rebelă și specială…întreabă-te (și fii sinceră, că altfel e doar o bulă de săpun) CE câștigi.

Miza contează.


Niciun comentariu: