marți, 30 martie 2010

Cele din urma zile de martie

Dusa e si luna martisorului, cea ce trebuia sa fie intaia luna de primavara...
S-a aratat bacoviana, fastacita, amanta a gerului cu multe fasoane, fiori reci, ploi gri si soare viclean.
Stiu ca a trecut martie pentru ca mai am o zi pana sa-l pun pe EL sa-mi rupa snurul de martisor de la mana...sa-mi pun o dorinta, sa-l leg apoi de o crenguta de copac.
Doar ca inca n-am vazut nici un copac inmugurit...parca nimic viu - foarte mult praf purtat pe aripi de vant ; si cateva raze ce tin neaparat sa arate ca ard.
Multi oameni cad prada asteniilor.
Anul acesta toata vina e data pe astenia de primavara, doar ca n-am avut inca primavara!
Astenia mea a fost surprinsa de o ignoranta de proportii. Mi-am permis sa-mi vars naduful in scris de cateva ori iar acum am o aura protectoare care-mi permite sa fiu intangibila.
Nu sunt din cale-afara de energica, insa ma automotivez pe cat posibil...
Ma simt din ce in ce mai transparenta, la fel ca si ultimele zile de martie.
Nu in sensul ca incetez sa simt, sa exist ci nu-mi mai pasa atat cat imi pasa. Devin oare superficiala?
Lama aceea rece de bisturiu pe alocuri ruginita se vrea stralucitoare si intens utilizata. Da apoi ii raspund plictisita: "la ce sa merite efortul?"
Avem amandoi ganduri de vara, vrem sa fugim in lume, pe-o plaja doar de noi stiuta, unde n-avem nevoie de haine sociale, imagini corporatiste...
Cu-aceste ganduri sub nori imi savurez ultimele zile din intaia luna de primavara.
Fugind de astenie!
Mai exista cate o dimineata in care ridic oblonul, rad la geam si-mi spun "azi o sa fie o zi buna!". In acele momente imratisez orice decizie ar lua viata legata de mine si de existenta mea. Suntem muuult prea mici si nesemnificatici sa stam in calea celor menite sa se intample.
Avem totusi sclipiri de geniu si putem invata de la viata cum s-o dirijam, ce sa savuram, ce sa ignoram, de ce sa ne bucuram, cand sa ne ascundem lacrimile si cand sa urlam din toti plamanii!
Amuzant mi s-a parut cand o prietena ii vorbea altei prietene despre placuta astenie ce are sa vina. Ea crezand ca astenia de primavara e un fel de stare euforica de imbratisare a vietii, natura cazand prada soarelui si veseliei...

Scriind acestea realizez ca pentru prima oara in viata mea sung gri. Nu gri in sensul trist, ci gri in sensul de mijloc. Pana acum eram alb sau negru, eram zi sau noapte, eram sus sau jos...
Astazi sunt gri.... (de fapt sunt imbracata in albastru si daca o spun in engleza tot trista iese..dar nu-s, pe cuvant ca nu-s!)


Va doresc sa vedeti primul copac inflorit si sa nu va pese de nimic!

4 comentarii:

gigix spunea...

:) fiecare cu dorurile sale http://sp2.ro/b185e0

LiaLia spunea...

Hihihi, eu vă recomand plajele din Noua Zeelandă :p http://www.folj.com/new-zealand/ Dacă stăm după vreme, trecem din depresia de iarnă în astenia de primăvară şi în isteria de caniculă. Eu ştiu doar că vreau să pot şlapi :D

Sabbra spunea...

gigixule you amaze me as usual :))
LiaLia eu vreau sa port o umbra de umbrela pe o plaja pustie din care tara are asa ceva :))

Florena spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.