luni, 19 ianuarie 2009

Weekend de ianuarie

Mi-am inceput weekend-ul poftind la mancaruri traditionale romanesti....
Salivam cu gandul la sarmalute, mamaliguta,muraturi, orice e home-made si imi aduce aminte de bucate ca acasa la bunica...
O carciuma rustica mai tarziu, si ma aflam in fata unui platou "rustic" cu sarmalute, pastrama de oaie, mamaliguta si ardei iute murat.
Prima oara dupa ceva timp, n-am simtit deloc nevoia sa constientizez americanescul friday night in nici un fel...N-avem chef sa caut adanc in misterele Bucurestiului dupa o alta carciuma/bar, e suficient ca mai nou intreb peste tot "se fumeaza?"...
Asa ca vineri seara, activitati sportive, monopoly! Jocul asta e obsesiv...mai ales in varianta virtuala. Strica familii si prietenii! Ajungem sa dam tot ce mai rau din noi, sa negociem ca hienele pe o bucata de carne...Si timpul nu mai devine un impediment...La un moment dat, cu siguranta, unul dintre juctori se roaga sa iasa din meci. Ceilalti insa merg pana la capatul puterilor. Situatiile se rastoarna cand nimeni nu s-ar fi gandit, si daca intr-un moment conduci jocul, in celalalt...poti sa-l pierzi!
Sambata, Bucurestiul ploios ne-a determinat sa cautam activitati...noi :) Dupa un mic dejun delicios la The Coffe Store (recomand!!!), am zis sa ne "potolim setea de cultura" si-am pus in planul activitatilor de cuplu...vizitarea cat mai multor muzee.
De cand sunt in capitala, spre rusinea mea, n-am avut initiative culturale...nu muzeu...nu opera, nu teatru, decat in Laptarie :)
"Hai la muzeul Militar"
"Hai!"
Dupa doua ore (ultimele doua ore de vizita ale zilei) de tur al frumosului loc, m-am decis: cucerita!
Oamenii...nu mai merg la muzee? Cati dintre voi ati fost in ultimele sase luni la un muzeu , si care a fost?
Timp de doua ore cat ne-am plimbat si-am admirat curiozitatile istoriei...am fost singurii oameni de acolo! Ceea ce m-a intristat... Cu o intrare de doar cinci lei, romanii prefera sa ignore...bucati de cultura.
Nu fac eu pe desteapta, ca vezi Doamne, am fost, si-acum gata, ma dau culta si integra...dar ma asteptam sa fie ceva populatie...asteptari zadarnice...
Ne-am propus ca in fiecare weekend sa vizitam cate un muzeu. Vreau sa le stiu pe toate, vreau sa-mi dedic timp acestei noi activitati de cuplu.
Dupa muzeu, tot cautand o cafenea...un loc dragut si nou...am ajuns...in Sinaia :)
Zapada si aglomeratie.
Am mancat bine, si din nou traditional, dupa care am cautat un loc dragut, dar ferit de forfota centrala. Am gasit o pensiune la intrarea in Sinaia, extrem de primitoare.
Odihna n-a fost una pe masura deoarece pensiunea era aproape de calea ferata, si odata la o ora/doua trece un tren zgomotos care iti atragea atentia :)
Cand s-a incheiat programul CFR...a inceput simfonia cainelui gazdei, si mai apoi...matinalul concert al cocosului...
Weekend-ul s-a incheiat relativ repede...am inceput deja sa cred in diminuarea timpului...mai ales a celui in doi.
Mic dejun copios, drumul de intoarcere acompaniat de muzica buna, nitel shopping, si gata...o noua zi de luni.
Totusi, o ruptura din cotidian, casuta mai primitoare la intoarcere, somnul muuuult asteptat in patul meu, parca mai trece timpul...spre vara :)
Si cand te gandesti ca azi trebuia sa fie cea mai depresiva zi din an, fiind si luni pe deasupra (conform statisticilor virtuale).

Sapte zile minunate oameni buni!

10 comentarii:

Veronica spunea...

ca o sa imi ia vreo 2 ore daca ma apuc sa scriu la cate muzee am fost in ultimele 6 luni :) si daca mai merg inca 1 an inapoi ma apuca dimineata.
e bine ca nu ai mers la nici un muzeu pana acum, ai ocupatie pentru o vreme - numai ca in Bucuresti muzeele sunt doar cateva si deja la vara o sa zici: ok, am parcurs tot, am vazut tot, now what? ;)
cu teatrul e cam la fel - dupa o vreme o sa spui ca ai vazut toate spectacolele ca in general se reiau dupa o bucata de vreme. dar merita.
Monopoly e boala grea :D de asta nu ai cum sa te saturi.

Sonia spunea...

Vreau si eu sa joc Monopoly !!!!! Ce tre sa fac pentru asta ?

(ca sa vezi ce am retinut eu din toata instigarea ta la cultura:D )

LiaLia spunea...

Pisi, sa fie intr-un ceas bun! :)) Vezi ca pe Calea Victoriei ai muzeul national de istorie, muzeul national de arta. Antipa parca e inchis o perioada, pentru renovare. Dar la vara musai sa te indragostesti la Muzeul satului :) Cu teatrul si eu trebe sa ma repun la punct, ca am cam tras chiulul in ultimul an. Cat despre Monopoly, mi-am stricat deja prieteniile jucand pe carton cu casute din lemn :)))

Sabbra spunea...

@ maria, ma gandeam si eu, pana la vara sa vad muzeele din Bucuresti (culmea, prin tara am fost la muzee) si la vara sa vad...alte tari :)
@ sonia - veniti la noi, va "initiem" intr-o partida, si apoi vi-l dam pe stick :D
@ lia merg la toate :)am zis! cat despre nopoly, cred ca si eu am tendinte ...nebune, sunt f competitiva :))

Dia spunea...

Sonia îţi trimit eu Monopoly :P

Sabbra spunea...

Bad, bad Diana! :P Acum n-o sa ma mai viziteze niciodaaaaaa

Anonim spunea...

N-are nici un farmec monopoly virtual... daca nu dai cu zarurile, daca nu pui mana pe bucata de hartie care vrea sa reprezinte actiunile sau sa iti asamblezi apartamentul...

Sonia spunea...

@Casandra - dadada, d-asta cu zaruri vreau. Am jucat intr-o vacanta la munte Catan, un fel de monopoly mai sofisticat am inteles si deja sunt dependenta.

Who wants to play ?! :))

Sabbra spunea...

nu-i adevarat:)
e la fel de misto, doar ca nu mai faci calcule :)
ptr astia slabii la mate :P

Sonia spunea...

Cris, cred ca ai dreptate. Trebuie sa le incerc pe ambele si apoi sa pot emite pareri. Iar incep sa am prejudecati :)) si nu-mi place asta la mine. :)))

Testam, Cris, testam ... :)