luni, 5 ianuarie 2009

Cele sfinte sa ma ierte!

Nici nu stiu cum sa abordez problema... Asa-mi trebuie daca ma uit la televizor. Chiar si fara sa vreau! Imi vine sa-mi pun lama pe vena sa tasneasca pe plasma ultramoderna!
Am ajuns astazi dintr-o intamplare la o reprezentanta auto, cu unele probleme la masina (lui).
Am avut de asteptat cam jumatate de ora, cafeaua era oribila, in showroom n-aveam prea multe de vazut/testat, asa ca m-am tolanit plictisita pe o canapea si mi-am obosit ochii inspre TV. Erau stiri.
Ce-am aflat?( La naiba ca ma simt atat de violata cu informatii oribile!)
A crescut heuroiul... Peste patru lei grei...
Un cal a fost abandonat inspre moarte de stapan...(aici mi-am acoperit ochii si urechile pe cat posibil, insa tot am auzit cate ceva).
In noaptea de Boboteaza fetele isi pun busuioc sub perna ca sa-si viseze ursitul (cum le-o fi norocul maica) si animalele vorbesc... Am de gand sa port o conversatie cu Nemo, cu siguranta imi poate detalia durerile cauzate de nisipul din vezica-i si-mi poate spune cum se simte dupa noul regim sau...daca i-ar placea sa-l epilez peste tot si sa pretindem ca-i egiptean. Exotic nu?
Ultima stire care m-a oripilat de-a dreptul ; apa sfintita din Constanta.
Asadar: se dau cateva butoaie sanatoase din plastic, umplute cu apa de la robinet/furtun. Corect? Da!
Parintele (Sfintia Sa?!?!???) se plimba relativ sictirit printre recipiente si-si spala degetele... (am inteles c-ar trebui de fapt sa faca semnul crucii) pe rand in fiecare dintre ele. Rezultatul? Apa sfintita!
Sunt o persoana relativ permisiva, puterea mea de credinta creste cu fiecare zi, si Dumneze-ul la care ma rog eu este unul frumos sadit in fiecare dintre noi. Am niste convingeri religioase puternice si nu mi-e frica sa le dezbat...insa nu acum, nu in aceasta scriere.
Acum ma intreb doar CUM poate parintele sa sfinteasca apa cu o atingere a mainii? Stiu ca multi dintre voi imi veti exemplifica rugaciunile si ritualul sacru din tot acest timp, sau ma veti intreba cum de n-am stiu despre aceste lucruri pana acum. Cum credeam eu ca se "fabrica" aceasta licoare divina? Ei bine, habar n-am!
N-a fost socul vietii mele caci ajung foarte rar la biserica, am un singur lacas de cult pe care-l vizitez cu scopul precis de-a aprinde doua lumari, una pentru sufletul celor plecati, alta pentru sufletul meu si-a celor dragi. Intotdeauna ii spun lui Dumnezeu ce-am de spus, verde-n fata, deloc poetic, ca de la prieten la prieten.
Nu ma intereseaza apa sfintita. Nu cred in acest concept de marketing pentru care fac pariu ca maine cel putin 50 de pensionari din toata tara isi vor da duhul sau vor umple saloanele spitalelor de urgenta. Cum asa? La cozile interminabile, alaturi de ceilalti credinciosi piosi care se vor injura intr-u numele Domnului pentru un pet (aka sticla de plastic) cu apa.
Sunt prea mica sa ma lupt cu informatii atat de voluminoase, dar pentru ca inca exista libertate de expresie...mi-am permis, ca de obicei, o umila parere.

Iertate sa-mi fie pacatele :)

4 comentarii:

Anonim spunea...

Ma speriasei ca ai vazut drame reale. Cat sunt de creduli, imbecili, habotnici si ipocriti (cu ei insisi) romanii, stiam de mult. Nici nu ma mai atinge. Da, teoretic si spiritual, gestul preotului (ca reprezentant al lui Al Batran) e plin de incarcatura. Din pacate, asa cum la noi e plin de "doctori" cu diplome de doctorat scoase pe banda rulanta, cu scoala facuta 2 zile pe net, la fel cred ca si G.O.D a pierdut numarul "angajatilor" cu norma intreaga la el pe statul de plata :) Fa ce zice popa, nu ce face :P

Anonim spunea...

interesant este ca aceasta apa potabila si sfintita de catre unsul lui Dumnezeu isi pastreaza calitatile pe toata durata anului.. dar nu m-a indurat inima sa-i cer mamei mele o mostra pt analize, am crezut-o pe cuvant;)
So

Sabbra spunea...

am auzit si eu :) nu neg da' nici nu admit :)
n-am experimentat :)

Anonim spunea...

eu am uitat de busuioc :(

iti recomand documentarul Voda, inseamna apa in rusa. e foarte interesant, o sa-ti placa :)