joi, 1 ianuarie 2009

01.01.09 Noul meu an :)

Am inchis capitolul! Am ars cartea! I-am ingropat cenusa in nisip, si-apoi am fugit cu o sticla de sampanie in mana urland "Sayonara mother..., bye fucking bye, adios amigos, arrividerci, PA"

In toata tevatura lui 008 mi-am propus stingher ca pana la finele lui, sa-mi...iau...o...casa :)
Si cum nu puteam sa las sa treaca anul fara sa fac si acest lucru, ca in rest le facusem pe toate...am dat o fuga la Ikea si mi-a luat o mandrete de casuta.
Casuta din turta dulce! Daca toate celelalte fapte "simbolice" ale lui 008 au fost facute sub taisul ascutit al ironiei si al nebuniei temporare, macar casa mea cea noua are un gust dulce si aromat.
N-aveam nimic planificat de Revelion (apropo, stie careva istoria cuvantului revelion?) asa ca ne-am lasat purtati de val. La propriu! In loc sa ajungem acasa cu cele doua pahare pentru sampanie ce isi asteptau inaugurarea, lumanarelele rosii de fructe de padure si bineinteles casa mea din turta dulce cu nasurei de bombonele, am ajuns pe...autostrada soarelui...directia...Vama Veche!Doar noi doi.
Tot drumul n-am putut sa-mi stapanesc disperarea cu care-mi doream sa treaca minutele, orele, sa treaca de miezul noptii!Pentru ca ar fi singura modalitate prin care pot invinge timpul. Am rabdare, el trece oricum.
Mi-am amintit de Revelionul in care, copil fiind, m-am trezit, m-am ascuns sub masa, pentru ca cei mari petreceau, nu m-au observat, iar de acolo de sub masa le sterpeleam tiptil paharele de sampanie...pana m-am ametit destul de bine.
Prima mea petrecere de Revelion, pe la 12 ani, am invitat toti colegii de scoala, si-am pus-o pe mama in fata faptului implinit. Au cedat si m-au lasat sa-mi organizez party-ul. La miezul noptii am iesit toti pe balcon cu stelute/artificii in mana, iar eu, accidental i-am infipt in coltul ochiului Oanei, capatul unei stelute. Totul s-a terminat insa cu bine, nimeni n-a ramas cu handicapuri.
Imi mai amintesc cand pe la 15 ani, avand o pasiune nebuna pentru un...tanar, le-am spus parintilor mei ca am fost invitata la o petrecere, undeva in oras, dar de fapt eu urma sa merg cu grupul lui de prieteni la o cabana in afara orasului, pentru trei zile. Dupa prima zi, ai mei, innebuniti de spaima mi-au gasit agenda cu numere de telefon, au sunat toti prietenii mei si intr-un final au aflat de mica mea escapada. "Las-o ca se intoarce ea,cand i-o fi foame". Si asa a fost. M-am intors spasita, si dezamagita din punct de vedere sentimental. Si mi-am savurat pedeapsa alor mei timp de o luna.
Acum imi vine sa rad cand imi aduc aminte : "N-ai voie la tv".
Revenind la ultimele ore de 008, am ajuns pe plaja in Vama, la minus 9 grade, sub un cer extraordinar de aproape, plin de stele, cum n-am vazut niciodata intr-o noapte de vara. Nisipul era amestecat cu zapada inghetata, iar marea gri batea din valuri spargand cumva pustiul.
Am ras de ultimele minute din an, ne-am propus cativa primi pasi de facut in 009, si-apoi am desfacut sampaniile pe plaja, tremurand de frig si privind artificiile ce impanzeau cerul.
Anul cel vechi si ponosit ne-a pus incercarile infinite la picioare, iar acum intram in noul an ce are ca principala tinta perfectiunea noastra ca fiinta. Asta cred eu.
Drumul de intoarcere a fost placut, linistit, am ras si-am cantat cu Abba "Happy New Year" cu sticla de sampanie in mana.
Am ajuns dimineata acasa, cu o sacosa plina de tortillas de la singurul loc deschis, un restaurant mexican.
Acasa am mai deschis o sticla de sampanie, am ciocnit, pentru ca acest nou inceput merita sarbatorit atat cat pot duce...(in doi)
Cu sampanie la micul dejun, pe masuta roz bombon, langa cele mai frumoase citate de iubire din lume!

La multi ani!

5 comentarii:

Sonia spunea...

Revelion vine din franceza (nu scriu cuvantul pentru ca nu stiu cum se scrie) si inseamna "noaptea in care nu dormi", sau cel putin asta mi-a spus prin liceu profesorul meu de franceza. :)
Cel putin are sens, nu ? :))))

Anonim spunea...

La multi ani ! , un an nou plin de bucurii si fericire , te pup , Roxana .

LiaLia spunea...

La multi ani, Mimi! :) Cele rele sa se spele, cele bune sa se-adune! Dupa cum spune Sonia, Revelionu vine din frantzuzescul "reveillon", de fapt, de la reveil-trezire si e noaptea in care nu ne culcam pana la 12 noaptea si incepem ziua urmatoare fara sa fi dormit. De parca nu stiai :p

Sabbra spunea...

Multumesc Roxana, la fel si tie, si te imbratisez!
Merci Lia :) Asa cum zici!La multi ani si tie!

Sonia spunea...

@LiaLia acum dupa explicatia ta completa inteleg de ce acel Revelion nu mai are asa mare importanta pentru mine, pentru ca de-a lungul anului am o groaza de revelioane, nu ? :))

La multi ani !