joi, 6 noiembrie 2008

Cafeaua mea de toate zilele

Am epuizat toate locurile din Bucuresti cautand o cafea buna, un pret bun, o servire acceptabila, si accesabilitatea in acest sens...
Cel mai probabil am sa-mi cumpar recipient cu atas la curea, si-o sa vin cu butelcuta de cafea de acasa...
Dimineata beau cafea de regula pentru ca e un alt tabiet care-mi intretine zen-ul. Nu sunt dependenta de cofeina, nu am nevoie de efectul stimulativ...ci pur si simplu imi place gustul cafelei cu mult lapte, usor dulceag, aroma puternica cu miros cafeniu...musai fierbinte, cat mai fierbinte cu putinta, sa am mereu varful limbii oparit, s-o simt rostogolindu-se in jos pe gat pana in burta mea si-apoi sa ma las in voia senzatiei calde din stomac...deci, da, tabiet!
Acasa nu fac cafea din motive bine intemeiate ; mi-e lene! Intotdeauna am cate un ingredient lipsa, sau n-am zahar, sau n-am lapte, sau n-am cafea. Fara de zahar si fara de lapte se poate, e drept, insa daca nu o fac ritualic imi dispare cheful. Nu pot s-o savurez fara lapte sub nici o forma!
Asa ca in drumul meu spre birou, "cumpar o cafea". L'aventure comanche...mes amis:
Ce imi doresc?O cafea, cu lapte si zahar, la pachet, in cantitate acceptabila...si nu vreau sa ma coste o suta de mii (de lei vechi , dar ma enerveaza).
O iau pe rand gandind "iau de la chiosc", costa zece mii, e bunicica, cu fise de la automat. Ies intotdeauna din casa grabita, si ma indrept militareste spre metrou...realizez ca mi-am ratat cafeaua de chiosc, ma uit dupa alte posibilitati (nu renunt chiar daca stiu ca NU am de unde sa iau alta cafea, verific zilnic daca nu cumva peste noapte a rasarit din ciment un alt chiosc) pana ajung la metrou, ma dau scufundata-n pagini de carte.
La unirii imi spun "iau de la mac" si cand ajung in aglomeratia vesnica din fata fast-food-ului (mircarii, netarii si noi2-istii au o adevarata traditie matinala de intalniri in fata la mac-ul din unirii) nu-s destul de motivata sa intru, sa ma inbib de arome uleioase, asa ca trec pe langa...
In dreptul benzinariei omv, imi spun "hai sa incerc". Dupa o experienta de genul cincizeci de mii o cafea...mica, nu dulce, putin lapte, servire aiurea...desi se vrea cu prestanta...am zis pas de toate celelalte dati.
Ieri am incercat mai sus, la benzinaria mol, aveau meniu, e drept saptezeci de mii, dar sustineau ca e latte machiatto (yeey) de 200 ml. M-au si intrebat daca vreau scortisoara si eram aproape de un zambet...pana am vazut paharul pe care scria 150 ml, pe jumatate plin...I-am pus pe lista neagra!
Am incercat cateva zile la rand la patiseria/cofetaria Tip Top, au un dozator, cafeaua costa doi lei, nu e rea, dar n-au capac pentru "to go option" asa ca ma clatin inca 200 de metrii pana la birou incercand sa nu dau pe mine...dar am gandit "hai domle ca merita!". De vreo doua zile insa "nu avem lapte"...Asta in conditiile in care ei adauga laptele, manual...si mentionez inca odata, e vorba despre o cofetarie!Intr-o cofetarie laptele, zaharul si faina sunt cele trei cuvinte cheie!
O optiune mai aproape este EgoCafe...am riscat. N-am obiectii foarte mari la calitatea lichidului pseudo-vital...insa pretul: nouazeci si cinci de mii, si "n-am cinci mii rest"...m-a calcat pe nervi, plus ca baiatul (desi dragalas) se misca in reluare...iar eu eram singurul client. Bon, incercat, displacut, renuntat!
Am in minte canile uriase de cafea de la CostaCofee... visez la ele... Nici macar nu am obiectii la pret, stiind ca primesc exact cantitatea necesara lasatului in ceasca...
Ador sa las doua inghitituri de cafea nebaute...raman acolo, in semn de multumire, de implinire, de "a fost execelenta, dar nu mai intra".Doar ca nu e in drumul meu, si ocolul nu-mi surade...
De renuntat la ritual, n-am de gand...
Aventura aceasta matinala nu-mi displace chiar atat de mult ...fiind inca un motiv sa simt ca traiesc intr-un oras si o tara in care nu exista un raport calitate-pret, insa nici nu-s masochista sa spune "va rog","multumesc" si sa incerc sa zambesc amabil celor ce imi servesc un produs reprosabil.
Asa ca...o sa-mi fac cafea acasa, si-mi cumpar ustensile necesare transportului in metrou.
Am zis!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Recomand cu caldura canile to go cu incarcare USB. Nu rade ... am cumparat una. Cana mare ( 400 ml ) tip termos, cu capac, cu cablu USB, astfel ca atunci cand ajungi la birou o infingi in dosu' calcului sa se mentina calda. :D Et voila ! Saaau faci ca mine : sari din schema prima cafea, toata lumea iti pare urata la prima ora a diminetii, ajungi la birou, si aia iti par la fel si te apuci sa'ti prepari cafeaua. :))

Cana a intrat in posesia domnului meu. ;)

Sabbra spunea...

Aveam si io usb din ala :)) acum imi pare rau ca l-am facut cadou :)
Oricum in prima ora toata lumea-mi pare urata...
la birou nu-mi pot face cafea...explicatii tehnice si dureroase :)) lipsa aragazului :)) dar cre k o sa iau un filtru!
si o tona de lapte, sau chiar o vaca proaspata sa o mulg... :))

Anonim spunea...

La cate giumbuslucuri vaz ca tre sa faci pentru o cafea, tu care nici macar nu esti bautoare inraita de Coffee.
Ok, recomandarea mea e sa mergi in Croatia. Intreaba-ma ce mi-a placut in Croatia: cafeaua. "Croatia cum e ca tara ? Frumoasa. Insa cafeaua croatilor este ..." si aici ti-as povesti o zi intreaga.
Deci, pleaca mai devreme de acasa, o sa iti ia mai mult sa iesi din tara, Ungaria trece repede ca au strazi bune, si urmeaza imediat Croatia. Tips: nu te intoarce prin Serbia, vei intarzia cu siguranta la birou :))
E singura recomandare care imi vine in minte. ;)